Aquest Centre Logístic comptarà amb una inversió de 200 milions d’euros i la creació de 650 nous llocs de treball.

Els nostres càrrecs són així, i de fet ha sigut en la seua faceta personal on ha dut a terme aquest magnífic treball.

El grup empresarial STN, ara Azulmed, ha sol·licitat a la Conselleria (baix la figura PIES) la construcció d’un gran centre logístic del taulell entre Moncofa, La Vall d’Uixó i Xilxes d’un tamany d’1,6 milions de metres quadrats, dels quals 608.000 m² estan en el terme municipal de Xilxes, al costat del Simba (també adquirit per la mateixa empresa).

Al desembre del 2021, seguint el que marca la normativa, es va procedir a l’exposició pública del projecte per a que tant ajuntaments, com associacions, com la ciutadania en general, pogués aportar per a estudi, tot allò que considerara oportú.

Una associació ecologista va encarregar al nostre company Sergi Alejos, la tasca d’estudi del projecte i la redacció de les corresponents al·legacions per tal de veure si un projecte d’aquestes dimensions podia tindre cabuda.

Alejos, que ve del món associatiu i ecologista, duu més de 20 anys desenvolupant de manera totalment altruista aquest tipus de treballs per a col·lectius dels que participa i per a qualsevol altre que li ho puga encomanar.

Ell projecte en qüestió pot tindre un gran impacte per al poble de Xilxes, no solament en la gran parcel·la que ocuparà, si no en l’afecció ambiental que puga tindre i en la generació de llocs de treball directes que poden ser per a veïnes i veïns de Xilxes.

Entre les al·legacions redactades pel nostre company i acceptades tant per la Conselleria com per l’empresa, cal destacar:

• La creació d’un parc periurbà de 90000 m2 i un parc forestal de 165000 m2 per a integrar i esmortiguar l’impacte visual i ambiental d’aquest gran centre logístic.

• La instal·lació de plaques solars fotovoltaiques tant a la zona coberta de la instal·lació, com a la totalitat de la superfície del polígon.

Un ajuntament solvent, implicat i treballador pot fer que aquest gran centre logístic tinga la major repercussió en positiu per al present i futur del nostre poble i comptar amb les garanties més elevades en criteris de sostenibilitat. I és per això que si el nostre candidat a l’alcaldia aconsegueix el suport de la gent a les eleccions, farà amb aquest projecte (i qualsevol altre) el que ha estat fent des de fora la institució: Treballar de valent per millorar la qualitat de vida de les persones i apostar per un futur sostenible.