Roda de premsa en el que el portaveu de grup municipal de Compromís i membre del govern local, Sergi Alejos, fa una primera lectura dels resultats que estan sortint del que ha sigut la primera fase de l’auditoria que s’està duent a terme a l’ajuntament de Xilxes.

Compromís portava al seu programa electoral el fer una auditoria que donara llum a com després de 24 anys seguits de Partit Popular; teníem un dels majors deutes de l’estat espanyol, dels més de 8000 municipis, Xilxes estava en el ranking dels més endeutats.

La resta de partits de l’equip de govern compartien la necessitat de fer aquesta auditoria i així en quant hem tingut ocasió l’hem encarregada.

Hui s’han presentat els resultats més destacables d’aquesta primera fase. Centrada en l’urbanisme dels darrers quinze anys, i que han sigut els causants d’haver-nos trobat amb més d’un 125% de deute.

En aquest moment la intenció no és opinar ni qüestionar el model urbanístic que va istaurar el Partit Popular i que tal i com es pot comprovar, era totalment fals i erràtic. Parlar del model, ja tindrem temps per fer-lo. Hui el que centra la nostra atenció són els primers resultats que aporta l’auditoria externa que s’ha presentat.

Moltes dades i molta informació difícil d’assimilar d’una vegada, ja tindrem temps per parlar de tot, així que hem centrat la nostra intervenció en els més d’11 milions d’euros que deixa de tindre el poble de Xilxes fruit de la deixadesa total i absoluta del Partit Popular.

El propi Secretari de l’Ajuntament va advertir que els avals, que no són més que garanties per a que el poble no ixca perjudicat tant si s’executen els projectes del golf com si al final, passa com ha passat i les empreses han fugit per cames, eixint-les de bades l’operació ideixant al poble amb un terme municipal pràcticament abandonat, amb 5 milions d’euros de deute i perdonant a les empreses més d’11 milions d’euros que eren de totes i tots els xilxers i xilxeres.

Actualment totes les inversions del Partit Popular ens estan costant vora mig milió d’euros a l’any que si no tingueren deute, podríem destinar a rescatar persones, a cobrir totes les necessitats dels nostres veïns i veïnes i a fer u municipi molt més sostenible.

És molt difícil d’explicar que mentre alguns es donen cops al pit quan sona l’himne de Xilxes, al mateix temps miren cap a un altre costat i deixen perdre un dret del poble com són els 11 milions d’euros en avals.

Devem diners quan podríem ser rics.


Rueda de prensa en el que el portavoz de grupo municipal de Compromís y miembro del gobierno local, Sergi Alejos, hace una primera lectura de los resultados que están saliendo de lo que ha sido la primera fase de la auditoría que se está llevando a cabo en el ayuntamiento de Xilxes.

Compromís llevaba en su programa electoral el hacer una auditoría que diera luz a cómo después de 24 años seguidos de PP; teníamos uno de los mayores deudas del estado español, de los más de 8000 municipios, Xilxes estaba en el ranking de los más endeudados.

El resto de partidos del equipo de gobierno compartían la necesidad de hacer esta auditoría y así en cuanto hemos tenido ocasión la hemos encargada.

Hoy se han presentado los resultados más destacables de esta primera fase. Centrada en el urbanismo de los últimos quince años, y que han sido los causantes de habernos encontrado con más de un 125% de deuda.

En este momento la intención no es opinar ni cuestionar el modelo urbanístico que istaurar el Partido Popular y que tal y como se puede comprobar, era totalmente falso y errático. Hablar del modelo, ya tendremos tiempo para hacerlo. Hoy lo que centra nuestra atención son los primeros resultados que aporta la auditoría externa que se ha presentado.

Muchos datos e información difícil de asimilar de una vez, ya tendremos tiempo para hablar de todo, así que hemos centrado nuestra intervención en los más de 11 millones de euros que deja de tener el pueblo de Xilxes fruto de la dejadez total y absoluta del Partido Popular.

El propio Secretario del Ayuntamiento advirtió que los avales, que no son más que garantías para que el pueblo no salga perjudicado tanto si se ejecutan los proyectos del golf como si al final, pasa como ha pasado y las empresas han huido por piernas, saliéndoles gratis la operación y dejando al pueblo con un término municipal prácticamente abandonado, con 5 millones de euros de deuda y perdonando a las empresas más de 11 millones de euros que eran de todas y todos los xilxeros y Xilxeras.
Actualmente todas las inversiones del PP nos están costando cerca de medio millón de euros al año que si no tuvieran deuda, podríamos destinar a rescatar personas, a cubrir las necesidades de nuestros vecinos y vecinas y hacer uno municipio mucho más sostenible.

Es muy difícil de explicar que mientras algunos se dan golpes en e

l pecho cuando suena el himno de Xilxes

, a la vez miran hacia otro lado y dejan perder un derecho del pueblo como son los 11 millones de euros en avales.

Debemos dinero cuando podríamos ser ricos.