Les jornades es duran a terme aquest dijous i divendres.

El fet de que Sergio, portaveu de Compromís i segon tinent d’alcalde a l’ajuntament, forme part d’un equip de govern de progrés i a la seua trajectòria en temes tant sensibles com el Fràcking i el TTIP han sigut claus per a que fora inclòs en aquestes jornades.

“Gràcies a Ecologistes en Acció, ATAAC i a Podem per oferir-me participar en aquestes jornades de les que segur trauré moltes conclussions a nivell local” Explica Alejos.

I és que el Tractat de Lliure Comerç entre Estats Units i la Unió Europea, conegut baix les sigles TTIP, tot i que puga semblar massa lluny de Xilxes, en cas d’aprovar-se, ens podria afectar d’una manera directa i, per desgràcia, de forma molt negativa.

Aquest tractat, a més de negociar-se en secret, afectarà a les exportacions de taronges, a les possibles denominacions d’origen o distintius de qualitat dels nostres melons, a les empreses taulelleres, que es veuran amb una major competència, i inclús a la capacitat de govern del propi ajuntament.

“Són molts els arguments en contra i pocs els a favor del TTIP, per això el millor és participar, aportar, i com no, dur cap a Xilxes tota informació útil i veraç per a que com a poble, puguem ser coneixedors” conclou Alejos.

———

Compromís per Xilxes participará en el Parlamento Europeo en las jornadas de trabajo contra el TTIP.

Las jornadas se llevarán a cabo este jueves y viernes.

El hecho de que Sergio, portavoz de Compromís y segundo teniente de alcalde en el ayuntamiento, forme parte de un equipo de gobierno de progreso y a su trayectoria en temas tan sensibles como el fracking y el TTIP han sido claves para que fuera incluido en estas jornadas.

“Gracias a Ecologistas en Acción, ATAAC y Podemos por ofrecerme participar en estas jornadas de las que seguro sacaré muchas conclusiones a nivel local” Explica Alejos.

Y es que el Tratado de Libre Comercio entre Estados Unidos y la Unión Europea, conocido bajo las siglas TTIP, aunque pueda parecer demasiado lejos de Xilxes, en caso de aprobarse, podría afectar de una manera directa y, por desgracia, de forma muy negativa.

Este tratado, además de negociarse en secreto, afectará a las exportaciones de naranjas, a las posibles denominaciones de origen o distintivos de calidad de nuestros melones, a las empresas azulejeras, que se verán con una mayor competencia, e incluso a la capacidad de gobierno del propio ayuntamiento.

“Son muchos los argumentos en contra y pocos los a favor del TTIP por eso lo mejor es participar, aportar, y como no, llevar hacia Xilxes toda información útil y veraz para que como pueblo, podamos ser conocedores” concluye Alejos .

Espai per a fitxers adjunts