El portaveu de Compromís i segon tinent d’alcalde a l’ajuntament, Sergio Alejos ha explicat que «Són moltes les necessitats tant de present com de futur les que te el nostre poble i hem de ser capaços d’involucrar a altres Administracions que tenen les seves competències i responsabilitats per a que col·laboren en benefici de totes i tots».sergio-1

Per a Alejos, l’haver d’esmenar els pressupostos de l’Estat, demostra que l’interès del Govern de Rajoy no és el mateix que el dels nostres pobles; i assevera que «Això d’anar a esmenar a Madrid, no ens suposa cap problema, la llàstima és haver de fer-ho».

Les esmenes presentades són tres:

La primera incideix en la importància de la reparació del pont d’accés al polígon industrial, «per un doble motiu, per garantir la seguretat de tots els usuaris i per potenciar el mateix polígon i intentar així que puga ser interessant per a noves industries que generen llocs de treball».

La segona, ja feta pública en dies anteriors, naix fruit de la coordinació Comarcal de Compromís, i el seu interès en combatre la regressió de la Costa Sud de Castelló i protegir així el seu litoral des de l’àmbit mediambiental i com a motor econòmic.

En quant a l’última esmena presentada, es sol·licita al Govern Central que assumisca el cost de la dessaladora que afecta als municipis de Xilxes i Moncofa.

Ja al seu moment, Compromís es va posicionar en contra d’aquesta instal·lació que tenia com a únic objectiu alimentar i facilitar la barbaritat urbanística a la que han estat sotmès els nostres municipis.

«Una vegada finalitzada la bombolla urbanística, l’especulació sense fons i l’ús depredador que s’ha fet del territori; els magnats del desastre volen que ens fem càrrec del pagament de les seves misèries i que paguem vora 7 milions d’euros dels xilxers i xilxeres.» Explica Alejos.

«Una quantitat indecent que ni es pot pagar ni podem reconèixer com a legítima, i al marge de les actuacions legals que puguem emprendre, amb aquesta esmena li diem al Govern Central que igual com ha pagat els 1700 milions d’euros del Castor, que pague els 60 milions de la dessaladora, al fi i al cap és calderilla en comparació amb totes les mega-obres inútils que fa i que permet.» Conclou el portaveu de Compromís.

Compromís per Xilxes presenta enmiendas a los Presupuestos Generales del Estado.

El portavoz de Compromís y segundo teniente de alcalde en el ayuntamiento, Sergio Alejos ha explicado que «Son muchas las necesidades tanto de presente como de futuro las que tiene nuestro pueblo y debemos ser capaces de involucrar a otras Administraciones que tienen sus competencias y responsabilidades para que colaboren en beneficio de todas y todos ».

Para Alejos, al tener que alegar los presupuestos del Estado, demuestra que el interés del Gobierno de Rajoy no es el mismo que el de nuestros pueblos; y asevera que «Esto de ir a alegar a Madrid, no nos supone ningún problema, la lástima es tener que hacerlo».

Las enmiendas presentadas son tres:

La primera incide en la importancia de la reparación del puente de acceso al polígono industrial, «por un doble motivo, para garantizar la seguridad de todos los usuarios y para potenciar el mismo polígono e intentar así que pueda ser interesante para nuevas industrias que generen puestos de trabajo ».

La segunda, ya hecha pública en días anteriores, nace fruto de la coordinación Comarcal de Compromís, y su interés en combatir la regresión de la Costa Sur de Castellón y proteger así su litoral desde el ámbito medioambiental y como motor económico .

En cuanto a la última enmienda presentada, se solicita al Gobierno Central que asuma el coste de la desaladora que afecta a los municipios de Xilxes y Moncofa.

Ya en su momento, Compromís se posicionó en contra de esta instalación que tenía como único objetivo alimentar y facilitar la barbaridad urbanística a la que han sido sometidos nuestros municipios.

«Una vez finalizada la burbuja urbanística, la especulación sin fondo y el uso depredador que se ha hecho del territorio; los magnates del desastre quieren que nos hagamos cargo del pago de sus miserias y que paguemos cerca de 7 millones de euros de los xilxeros y Xilxeras. » Explica Alejos.

«Una cantidad indecente que ni se puede pagar ni podemos reconocer como legítima, y al margen de las actuaciones legales que podamos emprender, con esta enmienda le decimos al Gobierno Central que al igual como ha pagado los 1.700 millones de euros del Castor, que pague los 60 millones de la desaladora, al fin y al cabo es calderilla en comparación con todas las mega-obras inútiles que hace y que permite. ” Concluye el portavoz de Compromís.