El portaveu de Compromís per Xilxes i regidor de Cultura, Sergio Alejos, lamenta la falta de respecte de l’antic equip de govern cap a la llengua que parla la majoria de xilxers i xilxeres.

 

Al Diari Oficial de la Comunitat Valenciana d’aquest dimarts 7 de juliol, han eixit publicats els municipis que rebran una subvenció de la Generalitat Valenciana per a promoció i ús del valencià.

 

“La sorpresa ha sigut majúscula al veure que Xilxes no apareixia en el llistat dels municipis, però el més indignant és que ni tan sols havia sigut demanada al febrer d’aquest any” Explica Alejos.

 

Les quanties obligatòries a destinar a aquestes campanyes eren un mínim de 600 euros, amb la possibilitat d’arribar a ser subvencionades en la seva totalitat per la Generalitat.

 

“Una possible campanya podria haver sigut per a facilitar la integració dels nouvinguts que no parlen valencià, o siga, que a més de potenciar l’ús social de la llengua, hauria servit d’element cohesionador i vertebrador de Xilxes, obrint-lo al món més actual sense renunciar a les característiques pròpies com a poble i societat” Explica Sergio.

 

“Aquesta situació anem a revertir-la en la mesura del possible, no ens podem permetre el luxe de no aprofitar les poques ajudes i subvencions que la Generalitat i l’Estat puguen posar al nostre abast, és la nostra obligació i Xilxes s’ho mereix” Conclou Alejos.

 

Compromís denuncia el poco interés del antiguo gobierno de Xilxes con la lengua valenciana.

El portavoz de Compromís por Xilxes y concejal de Cultura, Sergio Alejos, lamenta la falta de respeto del antiguo equipo de gobierno hacia la lengua que habla la mayoría de xilxeros y xilxeras.

Al Diario Oficial de la Comunidad Valenciana de este martes 7 de julio, han salido publicados los municipios que recibirán una subvención de la Generalitat Valenciana para promoción y uso del valenciano.

“La sorpresa ha sido mayúscula al ver que Xilxes no aparecía en el listado de los municipios, pero lo más indignante es que ni siquiera había sido pedida en febrero de este año” Explica Alejos.

Las cuantías obligatorias a destinar a estas campañas eran un mínimo de 600 euros, con la posibilidad de llegar a ser subvencionadas en su totalidad por la Generalitat.

“Una posible campaña podría haber sido para facilitar la integración de los recién llegados que no hablan valenciano, o sea, que además de potenciar el uso social de la lengua, habría servido de elemento cohesionador y vertebrador de Xilxes, abriéndolo al mundo más actual sin renunciar a las características propias como pueblo y sociedad” Explica Sergio.

“Esta situación vamos a revertirla dentro de lo posible, no nos podemos permitir el lujo de no aprovechar las pocas ayudas y subvenciones que la Generalitat y el Estado puedan poner a nuestro alcance, es nuestra obligación y Xilxes se lo merece” Concluye Alejos.