Per a Compromís per Xilxes, l’ajuntament ha de vetllar per tal que tot l’alumnat del municipi dispose de les eines suficients per a intentar garantir un resultat de qualitat de totes i tots els estudiants. No obstant, en el cas de les ensenyances obligatòries, el compromís i la participació de les institucions públiques ha de ser encara major.

 

«A les etapes de primària i secundària, és obligació de totes i tots que els fills i filles dels veïns de Xilxes compten amb el suport necessari per poder evitar el fracàs escolar, i l’ajuntament és una peça clau després dels alumnes i de la pròpia família» Explica Sergio Alejos, candidat de Compromís a l’alcaldia de Xilxes.

 

Una lluita contra el fracàs escolar que s’ha de diferenciar entre els alumnes de primària, que tenen la possibilitat de cursar tota aquesta etapa al poble, i els estudiants d’ESO, que han de cursar els seus estudis obligatoris fora del municipi.

 

En el cas de l’ESO, mesures concretes com una comunicació directa i constant amb els centres adscrits o receptors d’alumnes dels veïns i veïnes de Xilxes i una avaluació dels casos amb risc de fracàs escolar; són mesures que ens ajudarien a detectar quins xiquets i adolescents necessiten ajuda, i així poder activar el corresponent Pla d’Acció contra el Fracàs Escolar.

 

Un pla d’acció que ha de comptar, entre altres, d’un seguiment junt amb els pares i mares així com amb els diferents òrgans escolars, foment d’activitats extraescolars orientades a la millora del rendiment acadèmic, participació i mediació en la resolució de conflictes, i atenció a les famílies amb manca de recursos.

 

En el cas de l’Educació Primària, accions com la participació activa al Consell Escolar del CEIP Lluís Vives, comunicació directa, fluida i permanent amb la Direcció del Centre i l’AMPA, creació de plans contra el fracàs escolar junt a la Comunitat Educativa, foment de la participació dels pares, mares i tutors legals en el procés escolar, i creació de tallers i activitats extraescolars.

 

«En definitiva, són moltes les propostes que es poden dur a terme des de l’ajuntament per ajudar i protegir als nostres xiquets i adolescents, i en molts casos no és una qüestió de diners, si no de ganes de tirar endavant polítiques útils per a la ciutadania» Conclou Alejos.

 

 

Compromís por Xilxes propondrá un plan contra el fracaso escolar.

Para Compromís por Xilxes, el ayuntamiento tiene que velar para que todo el alumnado del municipio dispongo de las herramientas suficientes para intentar garantizar un resultado de calidad de todas y todos los estudiantes. No obstante, en el caso de las enseñanzas obligatorias, el Compromís y la participación de las instituciones públicas tiene que ser todavía mayor.

«En las etapas de primaria y secundaria, es obligación de todas y todos que los hijos e hijas de los vecinos de Xilxes cuenten con el apoyo necesario para poder evitar el fracaso escolar, y el ayuntamiento es una pieza clave después de los alumnos y de la propia familia» Explica Sergio Alejos, candidato de Compromís a la alcaldía de Xilxes.

Una lucha contra el fracaso escolar que se tiene que diferenciar entre los alumnos de primaria, que tienen la posibilidad de cursar toda esta etapa al pueblo, y los estudiantes de ESO, que tienen que cursar sus estudios obligatorios fuera del municipio.

En el caso de la ESO, medidas concretas como una comunicación directa y constante con los centros adscritos o receptores de alumnos de los vecinos y vecinas de Xilxes y una evaluación de los casos con riesgo de fracaso escolar; son medidas que nos ayudarían a detectar qué niños y adolescentes necesitan ayuda, y así poder activar el correspondiente Plan de Acción contra el Fracaso Escolar.

Un plan de acción que tiene que contar, entre otras, de un seguimiento junto con los padres y madres así como con los diferentes órganos escolares, fomento de actividades extraescolares orientadas a la mejora del rendimiento académico, participación y mediación en la resolución de conflictos, y atención a las familias con carencia de recursos.

En el caso de la Educación Primaria, acciones como la participación activa al Consejo Escolar del CEIP Lluís Vives, comunicación directa, fluida y permanente con la Dirección del Centro y el AMPA, creación de planes contra el fracaso escolar junto con la  Comunidad Educativa, fomento de la participación de los padres, madres y tutores legales en el proceso escolar, y creación de talleres y actividades extraescolares.

«En definitiva, son muchas las propuestas que se pueden llevar a cabo desde el ayuntamiento para ayudar y proteger a nuestros niños y adolescentes, y en muchos casos no es una cuestión de dinero, si no de ganas de salir adelante políticas útiles para la ciudadanía» Concluye Alejos.