El candidat a l’alcaldia de Xilxes per Compromís, Sergi Alejos, ha explicat que “ El municipi compta amb una trentena d’assolítica del nostre poble, i és per això que proposarem una sèrie de mesures per dinamitzar-les, fomentar l’aparició de noves que puguen cobrir altres àmbits encara poc treballats, i en definitiva ficar-les al servei de les persones per a les que treballen de manera totalment altruista.

 

«La creació d’una fira d’associacions, permetrà apropar-les als xilxers i xilxeres, saber de la seua existència, conèixer les diferents activitats que proposen i participar de les mateixes» Explica Alejos.

 

Però no només ens hem de quedar en saber quin és el valor humà que tenim al poble, també hem de ser capaços d’ajudar-lis en aspectes legals i donar-lis la formació necessària per a que puguen accedir a subvencions locals i autonòmiques, que els permeten dur a terme la seua labor social.

 

Un bon funcionament del teixit associatiu local ha de fer que el seu treball siga visible, podent ser moltes de les seues activitats programades tant en les setmanes de festes com durant la resta de l’any, augmentant així l’oferta d’activitats amb els que comptem els veïns i veïnes.

 

Al municipi tenim espais i locals públics on dur a terme el treball quotidià de moltes d’aquestes associacions, en canvi la utilització dels mateixos és molt escassa. «Tenim els edificis, ara hem d’aconseguir el que és la nostra responsabilitat, que les persones i associacions facin ús d’ells» Comenta Sergio.

 

«Un Consell d’Associacions ben entès en el que efectivament s’anime a la participació per donar eixida a aquestes propostes que volem dur a terme des de Compromís» Conclou Sergio Alejos.

 

Compromís por Xilxes apuesta por la participación de las asociaciones y del resto de la población como elementos de cohesión municipal.

El candidato a la alcaldía de Xilxes por Compromís, Sergi Alejos, ha explicado que “ El municipio cuenta con una treintena de asociaciones registradas, que en muchos casos, tienen una actividad casi inexistente, y en otros muchos, sus actividades son unas desconocidas para el resto del municipio”.

Desde Compromís consideramos que las asociaciones son una herramienta fundamental de participación ciudadana en la vida social, cultural y política de nuestro pueblo, y es por eso que propondremos una serie de medidas para dinamizarlas, fomentar la aparición de nuevas que puedan cubrir otros ámbitos todavía poco trabajados, y en definitiva ponerlas al servicio de las personas para las que trabajan de manera totalmente altruista.

«La creación de una feria de asociaciones, permitirá acercarlas a los xilxeros y xilxeras, saber de su existencia, conocer las diferentes actividades que proponen y participar de las mismas» Explica Alejos.

Pero no sólo nos tenemos que quedar al saber cuál es el valor humano que tenemos en el pueblo, también tenemos que ser capaces de ayudarlas  en aspectos legales y darlas la formación necesaria para que puedan acceder a subvenciones locales y autonómicas, que los permiten llevar a cabo su labor social.

Un buen funcionamiento del tejido asociativo local tiene que hacer que su trabajo sea visible, pudiendo ser muchas de sus actividades programadas tanto en las semanas de fiestas como durante el resto del año, aumentando así la oferta de actividades con los que contamos los vecinos y vecinas.

En el  municipio tenemos espacios y locales públicos donde llevar a cabo el trabajo cotidiano de muchas de estas asociaciones, en cambio la utilización de los mismos es muy escasa. «Tenemos los edificios, ahora tenemos que conseguir el que es nuestra responsabilidad, que las personas y asociaciones hagan uso de ellos» Comenta Sergio.

«Un Consell de Asociaciones bien entendido en el que efectivamente se anime a la participación para dar salida a estas propuestas que queremos llevar a cabo desde Compromís» Concluye Sergio Alejos.